Voorbereiden en begeleiden van de ISO-hercertificering
Wonen bij September
Vanwege sterke groei en de Covid-19 pandemie is het Kwaliteitsteam van Wonen bij September gebaat bij ondersteuning en begeleiding bij de voorbereiding van de jaarlijkse ISO-hercertificering. Met als nevendoel om een uniforme werkwijze te ontwikkelen voor dit jaarlijkse proces.
De certificering is dit jaar een stuk omvangrijker dan de afgelopen jaren, enerzijds vanwege de grote groei en anderzijds vanwege veranderingen in de organisatiestructuur waardoor dit jaar het servicebureau voor het eerst wordt meegenomen. Het servicebureau betreft de ondersteunende diensten van het primaire zorgproces, zoals HR en ICT.
Aanpak
Samen met Wonen bij September is Over/Nieuw aan de slag gegaan om te inventariseren wat er moest gebeuren en op welke manier dit het makkelijkst en snelst aangepakt kon worden. Door zoveel mogelijk te faciliteren in het vormgeven van het proces kon het team Kwaliteit zich focussen op de inhoud. Tijdens de werkzaamheden is er zoveel mogelijk uitgetest en geëvalueerd, zodat er een uitgetest stappenplan met verschillende formats beschikbaar zijn voor de volgende audit.